SAĞLIKLA HAFİFLEMEK İÇİN PÜF NOKTALAR

Mobil Sohbet Sitemize Katıl...

Katılım
Ara 22, 2018
Mesajlar
61
Beğeniler
1
Puanları
8
#1
YAZ MEVSIMI YAKLAŞIRKEN VERILMEK ISTENEN O ‘BEŞ KILO’ ARTIK SIZIN IÇIN DERT OLMASIN. DIYETISYEN MEHTAP YAKUT, DOĞRU BESLENMEYE DAIR IPUÇLARINI PAYLAŞIYOR.
Diyete başlamadan önce doğru beslenmek ne demek ona bir bakmak gerekiyor. Sağlıklı beslenmeyi genel hatlarıyla protein, karbonhidrat ve yağların doğru oranlarda alınması olarak tanımlayabiliriz. Tam olarak başarılamadığında vücudun gerekli mekanizmaları çalışmaz ve bu durum çeşitli rahatsızlıklara neden olur. Çalışma saatlerinin uzaması ve artan iş temposu gibi sebeplerden öğünler ve yemek saatleri pas geçilebiliyor. En çok pas geçtiğimiz öğün ise bizi güne başlatan kahvaltı... Kahvaltı ile güne başlamak aslında şu anlama geliyor; ‘Sevgili vücudum ben seni güne hazırladım ve bundan sonra alacağın besinleri yakmak için hazırsın!’ Kahvaltı için vaktiniz yoksa hiç olmazsa içine badem ve ceviz
gibi kuru yemişler ile meyve katılan yoğurtları tüketmek de metabolizmayı güne hazırlamak için yeterli. Akşam öğünlerini ise hafif geçirmek kilo almamak adına oldukça önemlidir.
SÜRDÜRÜLEBILIR 
DOĞRU BESLENME 
Özellikle tatil ve deniz sezonunun
açıldığı yaz aylarına girerken fazlalıklardan kurtulmanın yolu, her dönem bir şekilde ortaya çıkan popüler diyetler değil, sürdürülebilir beslenme alışkanlığını edinmekten geçer. Yani sağlıklı beslenmenin prensip hâline getirilmesi gerekir. Sağlıklı beslenmeyle birlikte spor da elbette fazla kilolarımızdan kurtulmak için yaşam tarzı hâline getirmemiz gereken konulardan biri. Başlangıç için haftanın en az üç günü 30’ar dakika egzersiz yapmak
çok önemli. Çay ve kahve tiryakilerine de ufak bir uyarımız var. Bu içecekler metabolizmayı hızlandırabildiği gibi, fazla tüketildiğinde metabolizmanın yavaşlamasına ve ödeme sebep olabiliyor. Fazla kilolarınızdan kurtulmak istiyorsanız eğer, fazla çay içme ve kahve alışkanlığınızdan feragat etmenizi tavsiye ederiz. Toparlamak gerekirse
o meşhur beş kiloyu vermek eski beslenme alışkanlığını değiştirerek
hiç de zor değil. Bunun için uzman kontrolünde yapılan kan bulgularının da önemli olduğunu ve kalıcı bir kilo kaybı için bir beslenme uzmanından destek alınması gerektiğini de belirtmek lazım.
Zira diyetisyen tarafından kişiye uygun olarak oluşturulan beslenme programı ve yukarıda belirttiğimiz hususlara dikkat edilerek hazırlanan diyetler ile kişiler kontrollü ve kalıcı bir şekilde ideal kilolarına ulaşabilirler. Unutulmamalıdır ki önemli olan ödemden verilen kilo değil, sağlıklı beslenme programıyla yağdan kilo vermektir.


Diyetisyen Mehtap Yakut
 
Sohbet Chat
Üst Alt