Oruc hem zayiflatiyor, hem kolesterolu dusuruyor

Mobil Sohbet Sitemize Katıl...

CeReN

Forum Sorumlusu
Administrator
Katılım
May 2, 2019
Mesajlar
9
Beğeniler
0
Puanları
0
#1
Balikesir Devlet Hastanesinde gorevli Diyetisyen Murside Ozener, orucun pek cok faydasi olduguna dikkat cekerek, ''yaglarin yakilmasi ile hem kilo vermemiz kolaylastir, hem de seker ve kolesterol seviyelerimiz dengelenir'' dedi.

Oruc hem zayiflatiyor, hem kolesterolu dusuruyor
Balikesir Devlet Hastanesinde gorevli Diyetisyen Murside Ozener, Musluman dunyasinin 1 ay boyunca oruc tutarak gecirecegi Ramazan ayinin 5 Mayis gecesi sahur ile baslayacagini hatirlatarak “Orucun bunyemize pek cok faydasi vardir. Gundelik hayatta cok fazla enerji veren besinleri tuketmek kisilerde zaman icinde insulin direnci, kilo alma ve gizli seker gorulmesine sebep olmaktadir. Cok tuketilen seker orani yuksek olan meyveler, hamur isleri, beyaz ekmek, pilav, borek gibi urunleri tuketmek karacigerimizi yaglandiriyor. Dolayisiyla vucudumuz hastaliklarla basa cikmada ve onemli gorevleri yerine getirmekte basarisiz oluyor. Oruc sirasinda bu durum yeniden dengelenmis oluyor. Vucut yeniden daha onemli fonksiyonlarina odaklaniyor, vucudun enfeksiyonlarla savasmasi ve kendisini hastaliklardan korumasi da kolaylasiyor. Insan bedeninin oruc tuttugunu tum besin maddelerini tamamen sindirdikten sonra anlamaya baslar. Bu durum dusuk kan sekeri, vucutta halsizlik ve uyusukluk, bas agrisi, mide bulantisi belirtileri ile kendini gosterir. Vucut enerji ihtiyacini karsilayabilmek icin karacigerdeki ve kaslardaki glikoza yonelir. Daha sonra enerji kaynagi olarak vucuttaki ve karacigerde depolanan yaglari kullanir. Yaglarin yakilmasi ile hem kilo vermemiz kolaylastir, hem de seker ve kolesterol seviyelerimiz dengelenir”dedi.

IFTAR VE SAHURDA NELER YAPMALIYIZ?

Gun boyunca su alimi olmadigi icin vucuttan fazlasiyla sivi kaybi olacagini ifade eden Diyetisyen Murside Ozener “Gunluk 2-2,5 litre kadar suya ihtiyacimiz oldugunu dusunursek iftar ve sahur arasinda yeterli miktarda su, ayran, cacik ve az seker katilmis komposto ile acik caylar tuketerek su ihtiyacimiz karsilanmaya calisilmalidir. Gazli ve cok seker iceren icecekler ise tuketilmemelidir. Vucudun karbonhidrat ihtiyaci dusuk karbonhidrat iceren yiyecekleri tuketerek karsilanmalidir. Bakliyatli yemek veya corbalar, tahilli bugdayli ekmekler veya bulgur pilavi ile hurma ve az sekerli olan elma ,cilek erik gibi meyveler yenilmelidir. Vucut icin gerekli olan protein ihtiyacimiz da yuksek protein iceren yiyeceklerden alinmalidir. Ornek verecek olursak balik, tavuk ve et ya da yesil mercimek kuru fasulye gibi bakliyat urunleri tercih edilmelidir. Bunun disinda bu ihtiyac yumurta, yogurt gibi urunlerden de karsilanabilmektedir. Ihtiyacimiz olan yagi besinlerden alabildigimiz gibi disaridan zeytinyagi, tereyagi, cicek yagi ile tamamlayabiliriz. Ayni zamanda ceviz, findik gibi yagli kuru yemislerden de bu gereksinimizi karsilayabiliriz. Tuzu ise gunde en cok 1 cay kasIk kadar kullanmaliyiz. Iftarimizi 1-2 bardak su, 1 hurma veya 2 kayisi, 1-2 zeytin ya da 2 ceviz ile acmaliyiz. Yemek olarak oncelikle sindirimimizi kolaylastirmasi icin 1 kase corba, kucuk bir parca pide veya 1 dilim tam bugdayli ekmekle acmaliyiz. Yemege biraz ara verdikten sonra da 1 tabak etli kiymali bir yemek, tavuk-balik ya da bakliyatli bir yemek ile tamamlamaliyiz. Bu ogunun icine sebze ve salatayi da mutlaka dahil etmeliyiz. Yemeklerin iyi cignenerek yavasca tuketilmesi mide ve sindirim rahatsizliklarinin onune gececektir. Yemekleri haslama izgara bugulama seklinde yapmali, kizartmalardan, agir tatlilardan ve hamur islerinden de kacinmaliyiz. Iftarin ardindan 2-3 saat sonra ara ogun olarak meyve ve yogurt ya da bir porsiyon sutlu tatli yiyebiliriz” seklinde konustu.


'SAHURA MUTLAKA KALKILMALI'

16 saat suren aclik sonrasinda tek ogunle yetinmeyerek vaktinde sahura mutlaka kalkmak gerektigini dile getiren Ozener, “Sahurda oncelikle bol su tuketmeliyiz. Kaliteli protein iceren yumurtayi, az tuzlu peynir veya loru, yogurt veya bir bardak sutu, 3 ceviz ya da 1 kasIk zeytinyagi ile tam bugdayli ekmegi (tost da olabilir ) yemeliyiz. Salatalarin posa kaynagi olarak sofrada bulunmasi kabizlik sIkayetlerinin olusmasini engeller. Yine cay iceceksek cok demli olmamasina dikkat etmeliyiz. Salamura zeytin, tursu, salamura peynir gibi tuzu yuksek besinler susuzluk hissi yapabilirler. Meyve grubundan da 1 adet meyve yiyebiliriz. Kahvalti tercih etmeyenler doyurucu olmasi acisindan mercimek corbasi gibi corbalar ile zeytinyagli sebze, yogurt ve bugday ekmegi yiyebilirler” dedi.
 
Sohbet Chat
Üst Alt